Her finner du alle dokumentene 1.gangbehandling i bystyret den 02.02.2023

Kommuneplanens arealdel er den overordnede planen for arealutvikling i Lillesand kommune. Den skal sikre at arealbruken i kommunen bidrar til å nå målene i kommuneplanens samfunnsdel, og angir rammer og betingelser for nye tiltak og fremtidig arealbruk. Målet med arealdelen er at den skal være et forutsigbart styringsdokument som skal bidra til å videreutvikle Lillesand kommune på en bærekraftig måte i et langsiktig perspektiv.

Nedenfor finner du plankart, bestemmelser med vedlegg, og planbeskrivelse med vedlegg.

Forslag til kommuneplanens arealdel 2023-2035:

Forslag til plankart i PDF

Forslag til digitalt plankart

Forslag til digitalt plankart (venstre) sammen med gammelt plankart (høyre)

Forslag til bestemmelser

Vedlegg til bestemmelsene:

R2 Lokale retningslinjer for tiltak i områder med syredannende gneis

R3 Retningslinjene for skilting og reklameinnretninger i formingsveilederen i Lillesand kommune

R4 Vegnormal Lillesand kommune

R5 Retningslinjer for fritidsbebyggelse

R6 Veileder; rammeplan for vann og avløp

Planbeskrivelse

Vedlegg til planbeskrivelsen:

1_Høringsuttalelser til oppstart og planprogram

2_Saksfremstillinger ved høring og vedtak av planprogram

3_Planprogram KPA 2023-2035

4_Innkomne arealinnspill

5_Grovsiling av arealinnspill (metode, skjema og politiskebehandling)

6_Vurdering av fremtidige byggeområder med politiske vedtak

7 Konsekvensutredning og risiko- og sårbarhetsanalyse

8_Arealregnskap for Lillesand kommune 02.01.2023

9_Forslag til bestemmelser til hensynsone for drikkevann

10 _Saksfremstilling og vedtak i bystyret 2.2.23 med kommunedirektørens kommentar til formannskapets vedtak

Merknader

Du har anledning til å sende inn merknad til planforslaget. Vær tydelig på hvilke områder du har merknad til (legg ved et kart) og oppgi gårds- og bruksnummer. Det anbefales at du skriver kort og rett frem hva du er enig eller uenig i. Skriv gjerne en kort begrunnelse for dine meninger.

Høringsperioden er 14.02.2023 - 01.04.2023. Merknaden skal sendes skriftlig til postmottak@lillesand.kommune.no, eller til Lillesand kommune v/enhet for næring og byutvikling, postboks 23, 4791 Lillesand. Innsendelsen merkes med «Høringsuttalelse til kommuneplanens arealdel 2023-2035, saksnr. 23/400».

Spørsmål?

Har du spørsmål, kan du kontakte prosjektleder Kristin Uleberg på tlf. 905 93 663 eller på e-post kristin.uleberg@lillesand.kommune.no.

For spørsmål om arealer på Flørenes kan du kontakte fagansvarlig for plan- og byggesak Preben L. Værholm på tlf. 480 97 833 eller e-post prebenloken.vaerholm@lillesand.kommune.no.