eDialog er en sikker tjeneste du kan bruke for å sende kommunen brev og dokumenter. Vanlig e-post regnes ikke for å være en sikker kanal og du skal ikke benytte e-post om du skal sende oss sensitive opplysninger. Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog til å sende kommunen dokumenter på en trygg måte.
Du skal ikke bruke eDialog hvis
- Kommunen har elektroniske skjemaer til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass, søknad om stilling mm.
- Henvendelsen gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres hos oss, da kan du kan sende e-post til postmottak@ lillesand.kommune.no
Slik logger du inn via eDialog
- Via nettsiden eDialog
- For å bruke tjenesten, må du logge på ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID m.m)
- Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumenter du vil sende oss.
Slik fyller du ut skjemaet
- Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
- Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
- Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksbehandler eller saksnummer hvis dette er kjent for deg.
- Kommentar: Gi ev. en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
- Husk å laste opp relevante vedlegg.
- Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post (fra svarut.ks).