Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

eDialog

eDialog er en sikker tjeneste du kan bruke for å sende kommunen brev og dokumenter. Vanlig e-post regnes ikke for å være en sikker kanal og du skal ikke benytte e-post om du skal sende oss sensitive opplysninger. Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog til å sende kommunen dokumenter på en trygg måte.

Du skal ikke bruke eDialog hvis

  • Kommunen har elektroniske skjemaer til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass, søknad om stilling mm. 
  • Henvendelsen gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres hos oss, da kan du kan sende e-post til postmottak@ lillesand.kommune.no

Slik logger du inn via eDialog

  • Via nettsiden eDialog
  • For å bruke tjenesten, må du logge på ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID m.m)
  • Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumenter du vil sende oss.

Slik fyller du ut skjemaet

  • Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
  • Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksbehandler eller saksnummer hvis dette er kjent for deg.
  • Kommentar: Gi ev. en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
  • Husk å laste opp relevante vedlegg.
  • Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem. 
  • Du får kvittering med referansenummer på e-post (fra svarut.ks).