En kommunal nettside inneholder mye informasjon. Vi har bygget opp sidene ut fra hva som er mest etterspurt av våre innbyggere, og har lagt vekt på at de som besøker siden skal finne det de leter etter.

Vi har valgt en løsning som selvsagt oppfyller nasjonale krav til universell utforming, en løsning med et tydelig søkefelt og en bedre søkefunksjon. Vår nye innbyggerportal er også bedre tilpasset mobile enheter. Vi må nevne at innbyggerinformasjon om vann og avløp som har ligget på lillesandvann.no nå er en del av lillesand.kommune.no (mens lillesandvann.no fases ut).

Ved publisering 15. januar er det viktigste innholdet på plass, men vi videreutvikler innholdet kontinuerlig, og skal også etter hvert ta i bruk chatbot. Innbygger-chatbot kan beskrives som er en avansert søkefunksjon som møter innbyggernes behov og avlaster servicetorget ved å svare på spørsmål om kommunale tjenester etc.

Vi ønsker å gjøre vår innbyggerportal så bra som mulig, og det er fint å få tilbakemelding fra dere som besøker siden. Finner du ikke det du leter etter så send en mail til informasjonsradgiver@lillesand.kommune.no